سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ای مردم! بدانید که کمال دین جستجوی دانش و عمل به آن است. [امام علی علیه السلام]

زندگی حضرت معصومه - خدا رحمت کند شما را
نویسنده :  خودم
بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت معصومه(سلام الله علیها ) دختر حضرت امام موسی بن جعفر(علیه‏السلام) و خواهر حضرت ثامن الحجج امام رضا(علیه‏السلام) است . وی با امام رضا از یک مادر به نام نجمه هستند بنابر نقلی حضرت معصومه(سلام الله علیها ) در اوّل ذی‏القعده سال 173 هجری قمری در مدینه متولد شد.

وقتی که ده ساله بود، پدر بزرگوارشان به شهادت رسید و از آن زمان به بعد تحت مراقبت برادرشان حضرت امام رضا(علیه‏السلام) قرار گرفتند، پس از این که خلافت به مأمون عباسی رسید، امام رضا(علیه‏السلام) را به عنوان ولایت عهد به مرو دعوت کرد حضرت با اکراه این دعوت را پذیرفت و به سوی مرو (خراسان) حرکت کرد. حضرت معصومه (سلام الله علیه ) پس از یک سال دوری از برادر عزیز خود تصمیم گرفت با جمعی از برادران و عده ای از خویشان به سوی خراسان حرکت کنند. این کاروان کوچک وقتی به ساوه رسید، حضرت معصومه بیمار شد. وقتی فهمید تا قم حدود ده فرسنگ فاصله است فرمود: مرا به قم ببرید زیرا از پدر بزرگوارم شنیدم که قم مرکز شیعیان است.

مردم قم همراه با بزرگان شهر به استقبال حضرت معصومه(سلام الله علیها ) و همراهان شتافتند. موسی بن خزرج اشعری شخصیت برجسته شهر در پیشاپیش، زمام شتر آن حضرت را گرفت و جمعیت زیادی از مردم مشتاقانه پروانه آسا شمع وجود ایشان را در میان گرفتند و به درخواست موسی بن خزرج، حضرت در منزل وی سکونت نمود حضرت معصومه پس از هفده روز اقامت در قم از دنیا رفت. بنابر نقلی سالروز وفات شهادت گونه حضرت در دهم ربیع‏الثانی 201 هجری قمری و در 28 سالگی است(تاریخ قم)

امام صادق‏علیه‏السلام فرمودند: به شفاعت حضرت معصومه شیعیان به بهشت می‏روند (بحار الانوار ج 60 ص 216 )

التماس دعا
جمعه 86/4/22 ساعت 7:4 صبح

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
فهرست
9775 :کل بازدیدها
1 :بازدید امروز
9 :بازدید دیروز
درباره خودم
زندگی حضرت معصومه - خدا رحمت کند شما را
لوگوی خودم
زندگی حضرت معصومه - خدا رحمت کند شما را
جستجوی وبلاگ من
 :جستجو

با سرعتی بی‏نظیر و باورنکردنی
متن یادداشت‏ها و پیام‏ها را بکاوید!

اشتراک
 
آرشیو
مطالب قبلی
تابستان 1386
بهار 1386
زمستان 1385
پاییز 1385
تابستان 1385
طراح قالب